UPOZORNĚNÍ: Z důvod, že prodejce zboží Gadgets House s.r.o. přestal fungovat a reagovat na objednávky, tak jsem dočasně mimo provoz. Budeme hledat vhodnou náhradu a pokusíme se brzy vrátit do hry.

Labyrinth

Stolní hra Labyrinth

Hra Labyrint nabízí hráčům cestu napříč Českou republikou a objevuje místa, která stojí za vidění a jsou pro českou zemi typická. Hru Labyrint lze hrát dvěma způsoby: Je ji samozřejmě možné hrát v její známé, původní podobě. Je ji ale také možné hrát ve variantě, při níž se uplatní zvláštní události, které jsou natištěny na zadní straně některých kartiček se silnicí. V labyrintu silnic se hráči vydávají hledat zajímavá místa a předměty typické pro Českou republiku. Každý hráč se snaží uvolnit cestu a dostat se k těmto místům pomocí vhodného posouvání kartiček s obrázkem silnice. Vítězem této napínavé hry se stává ten, kdo se jako první dostane do všech svých cílů a vrátí se zpět na své startovní pole.

Před první hrou opatrně vyjměte z perforovaných políček kartičky s obrázky silnice a kartičky s obrázky. Kartičky s obrázky silnice se nejdříve ve skrytu promíchají a potom jsou viditelně pokládány na volná políčka herního plánu tak, aby vznikl náhodný labyrint. Jedna kartička s obrázkem silnice zůstane navíc. Používá se k posunování silnic v labyrintu. 24 kartiček s obrázky se rovněž promíchá ve skrytu a dále se rozdělí všem hráčům stejným dílem. Hráči si své kartičky s obrázky odloží před sebe jako zakrytou hromádku, přičemž si je nesmí prohlížet. Každý hráč si vybere jednu hrací figurku a postaví ji na startovní/cílové políčko v jednom rohu herního plánu, které má stejnou barvu jako hrací figurka. Každý hráč se podívá na nejsvrchnější kartičku s obrázkem ve své hromádce, přičemž ji nesmí ukazovat spoluhráčům. Hra potom začíná od nejmladšího hráče a probíhá dále ve směru hodinových ručiček. Jeden tah se vždy skládá ze dvou kroků:

  1. Zasunout volnou kartičku s obrázkem silnice

  2. Táhnout hrací figurkou. Pokud je hráč na řadě, snaží se dostat svým tahem na políčko v labyrintu, které znázorňuje stejný motiv jako jeho nejsvrchnější kartička s obrázkem. Za tímto účelem vždy posune jednu řadu kartiček s obrázkem silnice v labyrintu tak, že do herního plánu zasune volnou kartičku s obrázkem silnice a potom táhne svou figurkou.

Na okraji herního plánu se nachází 12 šipek. Označují řady, do nichž je vždy možné zasunout volnou kartičku s obrázkem silnice, aby bylo možné změnit spojení v labyrintu. Hráč na tahu se rozhodne pro některou z těchto řad označených šipkami a zasune do ní volnou kartičku s obrázkem silnice tak, aby se na protilehlé straně znovu vysunula jedna kartička s obrázkem silnice. Tato vysunutá kartička zůstane ležet na okraji herního plánu, dokud nebude na tahu další hráč a znovu ji nezasune do labyrintu na jiném místě.

Další hráč na tahu nesmí tuto kartičku s obrázkem silnice zasunout do labyrintu znovu na stejném místě, na kterém ji předchozí hráč vysunul! Volná kartička s obrázkem silnice se musí v každém případě zasunout, a to i kdyby se hráč na tahu mohl dostat ke svému motivu v labyrintu bez posunutí silnic. Pokud je při posouvání vysunuta z labyrintu vlastní nebo cizí hrací figurka, postaví se ihned na protilehlé straně na právě zasunutou kartičku s obrázkem silnice. Toto přemístění hrací figurky se nepovažuje za tah!

Po posunutí jedné řady hráč táhne svou figurkou. Hráč smí táhnout na každé políčko, na které se může dostat po nepřerušené silnici v labyrintu. Smí táhnout tak daleko, jak chce. Hráč na tahu může svou hrací figurkou táhnout i na políčko, na kterém již jiná figurka stojí. Figurkou také táhnout nemusí, hráč jí smí nechat i stát. Pokud se hráč svým tahem nedostane do cíle (= motiv na nejsvrchnější kartičce s obrázkem), může svou figurkou táhnout tak daleko, aby měla výhodnou výchozí pozici pro další tah. Pokud se hráč při svém tahu dostane k motivu dle své kartičky s obrázkem, odloží ji vedle své hromádky s ostatními kartičkami s obrázky tak, aby byla viditelná.

Nyní se smí podívat na další kartičku s obrázkem, která je nyní nejsvrchnější a která určí jeho další cíl. Nyní je na řadě další hráč. Postupuje ve stejném pořadí: Zasunout volnou kartičku s obrázkem silnice, táhnout vlastní figurkou, a pokud možno, dostat se do cíle. Hra končí ve chvíli, kdy se první hráč dostane ke všem motivům dle svých kartiček s obrázky a kdy se se svou figurkou dostane zpátky na své startovní pole. Tento hráč ukázal nejlepší orientaci v labyrintu v České republice a hru vyhrává!

Ze studnice vědění čerpal: Tomáš Zahálka

Prohlédněte si kompletní nabídku hraček:

Víte, že nákupem hry Labyrinth na Dudlu.cz podporujete Nadační fond Radost dětem, kam každoročně darujeme 20 % z celkového zisku? Padne-li vám do oka nějaká hračka nebo dětské zboží, můžete jedním nákupem udělat hned dvojitou radost. A pokud jste si u nás společenskou hru Labyrinth nevybrali, tak se nic neděje a budeme moc rádi, když děti pomůžete podpořit přímo přes transparentní účet nadačního fondu, který podporuje i hokejista Tomáš Plekanec a tenistka Lucie Šafářová. Každá korunka se počítá a i malý krok pro vás, může být velkým krokem pro někoho jiného. Už máte vybráno a chcete ušetřit? Využijte dopravu zdarma od 2 000 Kč, získejte dárek k nákupu od 1 000 Kč a nebo si přečtěte pár našich dalších tipů jak ušetřit peníze.

hracky-hrackarstvi-dudlu-bbb

Autor: BBB Ilustrace (zakoupeno pro Dudlu.cz)

Přečtěte si tematické články z blogu: Pro maminky a tatínky