Jak posílit ledviny?

O důležitosti ledvin netřeba pochybovat. Tento párový orgán čistí naši krev od zplodin metabolismu, pomáhá nám zbavovat se toxických látek a jedů a reguluje vodu v našem organismu. Bohužel jsou ale ledviny ohroženy celou řadou nemocí a poruch, proto aby nám dobře fungovaly, je třeba je pokud možno zatěžovat co nejméně. Jak ledviny posílit a podpořit jejich funkci, která je pro náš život tak důležitá? A čím jim škodíme nejvíc?

jak-posilit-ledviny

Jak posílit ledviny? (Zdroj fotky: Freepik.com)

Co ledvinám škodí

Pro správné fungování našich ledvin a vylučovací soustavy je velmi důležitý zdravý životní styl. Ledvinám nejvíce škodíme nevhodnou stravou – tučným, mastným jídlem, nedostatkem ovoce a zeleniny, nadměrným solením, průmyslově zpracovanými potravinami plnými přidaných chemických látek a samozřejmě nedostatečným pitným režimem. Naše ledvin potřebují proplachovat a my sami k životu potřebujeme dostatečně pít, nejlépe čistou vodu.

Ledviny jsou také velmi citlivé na nadměrný stres, úzkost a smutek. Říká se, že jsou úzce spjaty s mezilidskými vztahy, ať už partnerskými, příbuzenskými či přátelskými. Pokud je s nimi něco v nepořádku a my jsme v duševní nepohodě, může se naše neutěšená psychika odrazit právě na ledvinách – ty nemusí fungovat optimálně a můžou být náchylné k infekci. Potíže s ledvinami se nejčastěji projeví častým močením, které se objevuje zejména v noci, bolestmi zad (v oblasti ledvin), otoky končetin a problémy s klouby. Ledvinám nesvědčí ani chlad, proto bychom měli dbát na vhodné oblékání, především pak v chladnějších dnech. Jak se říká, „chce to klid a nohy v teple“ a u ledvin to platí dvojnásob.

Tipy pro posílení ledvin

Chcete-li své ledviny posílit a dopřát jim co nejméně námahy, držte se následujících rad:

  1. dbejte na dostatečný příjem tekutin – pijte co nejvíce čisté vody, denně vypijte alespoň dva litry tekutin
  2. dodržujte zdravou životosprávu – stravujte se zdravě, omezte vše, co ledvinám škodí - tučná, jídla, sůl, živočišné bílkoviny a živočišné tuky, glutamáty, bílý cukr, sójovou omáčku, čokoládu a sladkosti
  3. omezte alkohol, kávu a cigarety
  4. zařaďte do jídelníčku kořenovou zeleninu, lněné semínko, sezam, kurkumu (má antioxidační a detoxikační účinky), rýži, pohanku, jáhly, kysané zelí
  5. vyzkoušejte bylinné čaje pro posílení ledvin – vhodnými bylinkami jsou kopřiva, bříza, vřes, jalovec, zlatobýl či přeslička
  6. jezte brusinky – mají dezinfekční účinky
  7. udržujte se v teple, chraňte své ledviny před prochladnutím
  8. snažte se pokud možno eliminovat stres na minimum, nebojte se vyhledat psychologa

Pro Dudlu napsala: Andrea Bělohradská

Vyberte si na Dudlu sportovní potřeby:

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení